Generel information
Byrådet har vedtaget i videst mulig omfang at gennemføre en opklassificering af vejområdet i hele Favrskov Kommune.
Byrådet besluttede i forbindelse med vedtagelsen af budgettet for 2018-21, at ansvaret og ejerforholdene på vejområdet i videst mulig omfang skal harmoniseres på tværs af hele Favrskov Kommune.
Den fremtidige harmonisering skal ske via en opklassificering af private fællesveje over en årrække - se evt. budgetblok A-236 og U-206.
I aftalen er det præciseret, at den tekniske forvaltning skulle udarbejde en samlet plan for, hvordan der over en årrække kan gennemføres en opklassificering af relevante private fællesveje.
Forvaltningens forslag til en samlet plan for hvordan opklassificeringen kan gennemføres blev forelagt Byrådet i oktober 2018 - du kan se sagen her. Planen beskriver forvaltningens forslag til overordnede kriterier for opklassificering og projektets tids- og procesplan.
Af planen fremgår det, at opklassificeringen gennemføres i syv etaper. Etapeopdelingen sker med henblik på at opdele opgaven i håndterbare klynger. Du finder information vedrørende høringer og afgørelser for de konkrete etaper her.
Etapeopdelingen fremgår nedenfor:
Nedenfor kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål.
Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte Per Roed på tlf. 23 43 39 71 eller på omk@favrskov.dk.