Henvendelser til Borgerservicecentret, Skovvej 20 i Hinnerup
Borgerservice har åbent, men kun med tidsbestilling, og for følgende ydelser frem til og med 28. februar 2021: Pas, kørekort, NemID, henvendelse om vielse og udlevering af mundbind. Udlevering af mundbind er ikke omfattet af tidsbestilling.
Der kan bestilles tid her på hjemmesiden, og hvis du har brug for hjælp til tidsbestilling, kan du ringe på 89 64 10 10.
Jobcentret
På grund af de aktuelle restriktioner er jobcentret kun åbent for fysisk fremmøde efter forudgående aftale, og kun hvis man ønsker at melde sig ledig til kontanthjælp/uddannelseshjælp eller integrationsydelse. Ellers henvises til telefonisk eller skriftlig kontakt.
Beskæftigelsesindsatsen i jobcentrene, kommunerne og a-kasserne er fortsat åben, men samtaler mv. foregår telefonisk.
For at begrænse smitterisikoen har beskæftigelsesministeren besluttet, at borgere på nuværende tidspunkt ikke kan sendes ud i nyttejob, og alle nuværende nyttejob lukkes ned. Der kan ligeledes ikke iværksættes nye virksomhedspraktikker og løntilskud, men allerede bevilgede og påbegyndte tilbud kan videreføres og forlænges efter reglerne for de enkelte tilbud, hvis borgeren er enig.
Der kan dog stadig bevilges og påbegyndes tilbud om virksomhedspraktik og løntilskudsjob, hvis forløbet afholdes digitalt, og borgeren er enig. Derudover kan tilbud om øvrig vejledning og opkvalificering efter lovens § 91 bevilges, påbegyndes og videreføres, hvis tilbuddet gennemføres digitalt, eller hvis der er en arbejdsgivererklæring om, at borgeren ansættes ordinært efter opkvalificeringen.
Ledige skal fortsat stå til rådighed for jobsøgning, ligesom de skal deltage i digitale samtaler med jobcentrene. Ledige kan fortsat deltage i opkvalificering, hvor undervisningen som udgangspunkt skal foregå digitalt.
Hvis ovenstående giver anledning til spørgsmål eller andet, er du velkommen til at kontakte din sagsbehandler.
Find kontaktoplysninger