You are here

Motion

Det gode og sunde hverdagsliv handler om at være i fysisk form.

Det gode og sunde hverdagsliv handler om at være i fysisk form, så det ikke er kroppen, som forhindrer dig i at gøre de ting du har lyst til.

Vær fysisk aktiv mindst 30 minutter om dagen, få gerne pulsen op, og lav øvelser, der styrker muskel- og knoglestyrken. Lav desuden øvelser, der vedligeholder eller øger kroppens smidighed og balanceevne. Disse øvelser er med at opretholde evnen til at klare dagligdagsfunktioner og reducerer din risiko for at falde.

Fysisk aktivitet kan være både sport, gå- eller cykelture og gymnastik – og det kan også være dagligdags gøremål som indkøb, rengøring og havearbejde.

 

Fysisk aktivitet har stor betydning for dit helbred og din sundhed

  • Du får mere energi og velvære
  • Du bliver gladere og kommer i godt humør
  • Du får en nemmere hverdag
  • Du får lyst til samvær med andre
  • Du sover bedre om natten
  • Du får en sund appetit og god fordøjelse
  • Du forebygger sygdom
  • Du nedsætter din risiko for at falde.

 

Vil du vide mere

  • Anbefalinger til borgere over 65 år
  • Se aktivitetskort med gode øvelser og balanceøvelser, der kan være med til at forebygge fald.
  • Se træningsvideoer med gode øvelser og balanceøvelser

 

Senest opdateret

06.11.2019
toi