You are here

Gerda sætter ord på sin tilfredshed

  • Gerda Rasmussen er glad for snakken med aktivitetsmedarbejder Lone Ilsøe Nielsen (th.)

    Gerda Rasmussen er glad for snakken med aktivitetsmedarbejder Lone Ilsøe Nielsen (th.)

  • Kommunens medarbejder tager beskeden til sig og spritter hænderne af.

    Kommunens medarbejder tager beskeden til sig og spritter hænderne af.

Ældreplejen i Favrskov Kommune gennemfører lige nu en brugertilfredshedsundersøgelse blandt  de borgere, der får hjælp i hverdagen. 89-årige Gerda Rasmussen er en af dem.

Gerda Rasmussen tager imod med et smil og siger, hun har glædet sig til at få besøg. Bag hende hænger der et hjemmelavet opslag om at huske at vaske eller spritte hænder. Lone Ilsøe Nielsen, aktivitetsmedarbejder i Favrskov Kommune, roser Gerda for det klare budskab og spritter hænderne af. Hun har sat Gerda stævne for at snakke om mad, træning, praktisk hjælp og personlig pleje.

En række borgere er tilfældigt blevet udvalgt, og Lone ringer til mange af dem for at få svar på spørgsmålene. Nogle af borgerne besøger hun, og nu er turen så gået til Foldby for at tage en snak med Gerda, der inden længe fylder 90 år.

Lone foreslår, at de kan tage snakken i haven med tanke på corona-situationen, men Gerda vil gerne sidde i stuen, hvor hun føler sig tryg og bedre kan svare på spørgsmålene. Hun vil også gerne byde på kaffe – med afstand.
- Jeg har altså ikke noget at klage på, for jeg kan klare det meste selv. Det vigtigste for mig er, at de kommer og ser til mig i løbet af dagen. For et stykke tid siden faldt jeg i stuen. Derfor betyder det noget for mig, at de kommer, så de kan tjekke, om jeg har det godt. Jeg får hjælp til rengøringen, og jeg får maden leveret, mens jeg selv klarer at gå i bad. Og så er jeg heldig at have nogle børn, der er søde til at besøge mig, siger Gerda med udsigt til den velholdte have, som havemanden tager sig af.

Lone Ilsøe Nielsen har spørgeskemaet med. Hun tager spørgsmål for spørgsmål sammen med Gerda, der fortæller, hvor krydserne skal sættes.

Besvarelserne fra de adspurgte borgere bliver gennemgået i oktober måned. Undersøgelsen giver et billede af, hvad borgerne er tilfredse med i ældreplejen, og hvor der er plads til forbedringer. Til januar bliver byrådet præsenteret for resultaterne.

Dato: 03. oktober 2020

Senest opdateret:

03. oktober 2020