Jobcenter Favrskov tjekker igen borgernes tilfredshed

31.08.2021
Viser en gruppe mennesker, der holder et møde

Jobcenter Favrskov spørger igen brugerne af jobcentret om, hvordan de oplever servicen i jobcentret. Formålet er at forbedre servicen og styrke kontakten og samarbejdet med borgerne.

Brugerne af Jobcenter Favrskov får igen mulighed for at komme med både ris og ros i en anonym spørgeskemaundersøgelse.

Det er tredje gang, at Favrskov Kommune spørger til borgernes tilfredshed med Jobcenter Favrskovs service. De tidligere undersøgelser i 2017 og 2019 har blandt andet ført til øget fokus på at skrive bedre og mere forståelige breve til borgerne, og at det er blevet nemmere for borgerne at komme i kontakt med jobcentret over telefonen.

Formand for Arbejdsmarkedsudvalget, Lars Storgaard, ser frem til at høre, hvordan borgerne oplever servicen i jobcentret i 2021.

- Vi spørger borgerne igen i år, fordi vi fortsat gerne vil høre, hvor vi gør det godt, og hvor vi kan gøre det bedre. De seneste to undersøgelser har givet os gode pejlemærker, og heldigvis steg tilfredsheden mellem de to undersøgelser. Jeg forventer både ris og ros, og vi tager imod begge dele. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgerne videre i job eller uddannelse, og jeg håber, at vi igen får gode input til, hvordan vi kan gøre det på en endnu bedre måde, siger Lars Storgaard.

Borgere, der er tilknyttet Jobcenter Favrskov, modtager en invitation i e-Boks til at deltage i undersøgelsen. Herefter kan de anonymt udfylde et spørgeskema, næste gang de kommer forbi en af jobcentrets afdelinger i perioden 6. september til 8. oktober 2021.

Spørgeskemaet handler om borgernes tilfredshed med den service, de modtager i Jobcenter Favrskov. Blandt andet spørges der ind til borgernes oplevelse af medarbejdernes service, den telefoniske og skriftlige kontakt, vejledning ved opstart af forløb og den generelle oplevelse med Jobcenter Favrskov.

Arbejdsmarkedschef Anders Blæsbjerg Baun glæder sig til igen at modtage feedback, der kan forbedre servicen og styrke kontakten og samarbejdet med borgerne.

- Vi ønsker hele tiden at blive bedre, og i det arbejde er borgernes input vigtige. Vi har flere gange oplevet, at små ændringer i vores måde at gøre tingene på kan give borgerne en endnu bedre oplevelse, og det vinder vi alle sammen på. Jeg glæder mig til at læse borgernes besvarelser og bruge dem til at udvikle servicen i Jobcenter Favrskov yderligere, siger Anders Blæsbjerg Baun.