MitID
Muligheden for at bruge NemID til at få MitID via MitID.dk ophører 5. juni 2023
Borgere, der ønsker at tilgå digitale selvbetjeningsløsninger, skal have MitID.
Du kan selv få MitID ved
- at skifte til MitID på baggrund af NemID via MitID.dk frem til den 5. juni 2023
- at hente MitID-appen og foretage pas-scanning
Få hjælp i Borgerservice til MitID
Har du brug for hjælp i Borgerservice, kan du bestille tid på tlf. 70 20 00 00 eller favrskov.dk/bestiltid
Til mødet i Borgerservice skal du medbringe dit NemID-nøglekort samt gyldig legitimation, som kan bevise, hvem du er. Derudover skal du besvare en række spørgsmål om dig selv eller medbringe et vidne, som kan bekræfte, at du er dig. Dit vidne skal selv have haft MitID i mindst 10 dage.
Hvis du skal have MitID-appen, skal du medbringe en opladet mobiltelefon.
Her på siden kan du se, hvordan vi kan hjælpe dig.
For dig, der har brug for hjælp til MitID
Har du brug for hjælp til MitID, skal du bestille tid i Borgerservice og på bibliotekerne i den bemandede åbningstid.
Den Digitale Hotline (DDH) kan hjælpe dig med at bestille tid - ring 70 20 00 00 eller bestil selv tid på favrskov.dk/bestiltid
Når du møder op til din bestilte tid, skal du huske at medbringe gyldig billed-legitimation, dit NemID og en opladet mobil, hvis du skal have MitID-app. Derudover skal du besvare en række spørgsmål om dig selv eller medbringe et vidne, som kan bekræfte, at du er dig. Dit vidne skal selv have haft MitID i mindst 10 dage.

Mere om MitID
Langt de fleste NemID-brugere skal have MitID via deres net- eller mobilbank.
Før du kan få MitID, kan det være nødvendigt, at du opdaterer dine ID-oplysninger i NemID for at bekræfte din identitet.
Robotten Muni kan hjælpe dig med at opdatere dine ID-oplysninger
Hvis du skal i Borgerservice eller på biblioteket for at få hjælp til MitID, skal du bestille tid, og du skal medbringe den korrekte legitimation til dit fysiske fremmøde.
Robotten Muni kan fortælle dig, hvilken legitimation du skal medbringe