Psykologhjælp til 15-25-årige

Favrskov Kommune tilbyder gratis psykologhjælp til unge mellem 15 og 25 år

Der kan være mange forskellige grunde til, at man gerne vil tale med en psykolog. Det kan være på grund af angst, tristhed, negative tanker om sig selv, vrede, ubehagelige oplevelser, usikkerhed, forvirring, stress, kærestesorger, ensomhed, savn, sorg, problemer med familie og venner og mange andre ting.

Psykologhjælpen er anonym, og der føres ikke journal. Psykologen har tavshedspligt, hvilket betyder, at det, som den unge fortæller, ikke formidles videre, medmindre det er aftalt med den unge selv.

Bekymret ung

Samtaler for unge mellem 15 og 25 år

Er du ung mellem 15 og 25 år og bor i Favrskov Kommune, har du mulighed for at tale med en psykolog.

Samtalerne er anonyme, men du skal dokumentere, at du er mellem 15 og 25 år og bor i Favrskov Kommune ved at vise dit sundhedskort.

Psykologen finder sammen med dig ud af, om du vil have glæde af en eller flere samtaler, eller om andre tilbud er mere relevante for dig.

Du har mulighed for op til fem psykologsamtaler. Psykologen kan hjælpe dig med at finde andre steder, hvor du kan få hjælp.

Bekymret ung mand

Hvordan foregår samtalerne?

Du behøver ikke på forhånd at vide, hvad du vil tale om.

Psykologen kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad der er vigtigt for dig at tale om. Psykologen vil stille dig spørgsmål alt efter problemstillingen.

Du bestemmer selv, hvad du vil fortælle, tale om og svare på. Psykologen har tavshedspligt, og det, I taler om, bliver ikke sagt videre til andre, med mindre du selv gerne vil have det. Du har mulighed for op til fem samtaler af ca. 1 times varighed. Hvis 1 time er for længe at sidde og tale, kan du tale med psykologen i kortere tid, eller mens I går en tur.

Du kan invitere en ven eller en fra din familie med til en samtale.

Ung kvinde set fra ryggen

Hvem er psykologsamtalerne for?

• Unge mellem 15 og 25, som bor i Favrskov Kommune.
  • Unge, som kommer til psykologsamtalerne, kommer af mange forskellige grunde, f.eks. angst, negative tanker om sig selv, tristhed, vrede, ubehagelige oplevelser (som kommer igen i flashbacks), usikkerhed, forvirring, stress, kærestesorger, ensomhed, savn, sorg, problemer med familie og venner m.m.
  • Du behøver ikke at vide, hvad du vil tale om.
  • Du behøver heller ikke at have en klar mening om, hvorfor du ikke trives, eller hvorfor noget er svært i livet.
  • Psykologsamtalerne er ikke behandling.
  • Viser det sig, at du har behov for noget andet end psykologsamtaler, kan du få hjælp til, hvor du kan henvende dig

Psykologhjælp 15-25 årige

Vinterslevvej 32
8370 Hadsten
Tlf.: 23 45 85 51

Send ikke fortrolige eller følsomme oplysninger i din mail - bed os i stedet om at ringe dig op.

Telefontid

Mandag kl. 9-10
Onsdag kl. 9-10
Torsdag kl. 9-10
Fredag kl. 9-10

Kan du ikke ringe til os i telefontiden, så send os en mail med dit telefonnummer - så ringer vi til dig.