Mestringskompasset er et tilbud til forældre med børn med funktionsnedsættelse

Favrskov Kommune tilbyder tre oplæg, hvor forældre til børn (2-12 år) med funktionsnedsættelse kan rette fokus på børnenes kompetencer og det positive forældreskab.

Måske har dit barn autisme, ADHD, epilepsi eller en erhvervet hjerneskade. Man må også gerne komme, selvom ens barn ikke har en diagnose.

• 4. september 2024 – holder en familiebehandler et oplæg om, hvordan du gennem kontaktlege kan styrke din relation og kontakt til dit barn (Theraplay) med funktionsnedsættelser.

• 18. september 2024 – kommer der en familiebehandler og taler om, hvordan du kan styrke mentaliseringsevnen hos børn med nedsat funktionsniveau.

• 25. september 2024 – byder på introduktion til specialpædagogiske redskaber og mulighed for at udarbejde materialer til din egen familie i små ”værksteder”, hvor du kan få guidning af en psykolog og en
    familiebehandler.

Seminarrækken foregår alle dage kl. 15.30-17.30 i Salen i Sundhedscentret, Hovvej 76,
Hadsten.

Husk tilmelding senest 30. august 2024 på [email protected]. Oplys, hvilke datoer du deltager og antal deltagere. Hvis der er ændringer i programmet, bliver de tilmeldte orienteret senest 2. september 2024.

Det er gratis at deltage.

Mestringskompasset består også af gruppeforløb - se mere om gruppeforløb her