You are here

Borgerrådgiver

Få hjælp til at forstå afgørelser fra Favrskov Kommune og find ud af, hvordan du kan gå videre med en konkret sag.

Favrskov Kommunes borgerrådgiverfunktion følger Regeringens tiltag i forhold til at genåbne samfundet i forbindelse med at ophævelse af corona-restriktionerne.

 

Derfor vil borgerrådgiverfunktionen efter sommerferien igen være fysisk til stede på kontoret i Hinnerup, og vi kan igen afholde fysiske møder med borgerne i kommunen.

Borgerrådgiveren er til stede i Favrskov Kommune mandag, tirsdag og torsdag. Det er forsat en god ide at lave en forudgående aftale, hvis man gerne vil have et personligt møde med Borgerrådgiveren

Du kan kontakte følgende Borgerrådgivere: 

  • Borgerrådgiver Karin Lambert på telefon 30 56 77 51
  • Borgerrådgiver Nicolai Abildgaard på telefon 40 12 37 41
  • Borgerrådgiver Tanja Kallehauge Hansen (barsel frem til medio 2022)

 
Eller send en mail til: borgerraadgiveren@favrskov.dk - send ikke personfølsomme oplysninger per mail - ring eller send via e-boks i stedet.

__________

Borgerrådgiverens opgave er at behandle klager over kommunens sagsbehandling og medvirke til, at borgerne får en god service. 
 
Borgerrådgiveren er ansat af byrådet og er en uvildig rådgivnings- og klageinstans, som er uafhængig af kommunens administration.

Alle borgere i Favrskov Kommune kan gratis kontakte borgerrådgiveren.

Du er altid velkommen til at kontakte borgerrådgiverne per telefon, på mail eller ved personlig henvendelse. Det er dog en god ide, hvis du har mulighed for at aftale en tid for et møde, så du undgår at komme forgæves.

Læs mere:
Hvad siger databeskyttelsesreglerne?

Henvendelse til borgerrådgiver og registrering af personfølsomme oplysninger

Mere om borgerrådgiverne

  • Hvad kan jeg bruge borgerrådgiveren til?

    Du kan bruge borgerrådgiveren til at:

    • klage over kommunens sagsbehandling, personalets optræden m.v.
    • få hjælp, hvis du har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen
    • få rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage
    • få hjælp til at komme videre med en klage, hvis du har oplevet diskrimination i kommunen
    • få hjælp til at få genskabt dialogen med kommunens medarbejdere, hvis der er opstået konflikter i en sag
    • komme med forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og betjening kan forbedres

    Hvis du skal til en samtale, som du er utryg ved, kan borgerrådgiveren også hjælpe dig med at forberede dig til samtalen, deltage som din bisidder og efterfølgende hjælpe dig med at samle op på, hvad der kom ud af samtalen.

  • Hvad kan borgerrådgiveren ikke hjælpe med?

    Borgerrådgiveren kan ikke behandle klager over: 

    • det faglige indhold i kommunale afgørelser
    • de politiske beslutninger, f.eks. om serviceniveau m.m.
    • ansættelsesforhold i kommunen
    • forhold som andre klageinstanser tager sig af
    • forhold som er eller har været indbragt for domstolene eller Folketingets Ombudsmand 

    Borgerrådgiveren behandler normalt ikke klager, hvis der er gået mere end et år efter forløbet.

     

Borgerrådgiverens beretninger

Er dokumenterne ikke tilgængelige for dig, er du velkommen til at kontakte os på tilgaengelig@favrskov.dk. Så præsenterer vi dokumenterne for dig på anden vis inden for 48 timer.

Publikationer

Senest opdateret

10.07.2021
tjoh