You are here

Borgerrådgiver

Få hjælp til at forstå afgørelser fra Favrskov Kommune og find ud af, hvordan du kan gå videre med en konkret sag.

Borgerrådgivning i coronasituationen

Favrskov Kommunes borgerrådgiverfunktion følger Regeringens vidtrækkende tiltag for at bremse og begrænse udbredelsen af corona-virus i vores samfund.

Som den resterende del af den offentlige sektor vil Borgerrådgiverfunktionen igen være fysisk til stede på kommunen. Det følger dog af retningslinjerne at fysiske møder skal holdes på et minimum og kun når det vurderes for nødvendigt.

Derfor er udgangspunktet fortsat, at samtaler med Borgerrådgiveren foregår digitalt. Kun undtagelsesvist vil der herefter være mulighed for personlige møder med borgerne og som sagt kun efter forudgående aftale med Borgerrådgiveren.

Såfremt du ønsker at tale med en Borgerrådgiver, så kan man kontakte os via telefon og mail og anmode om, at vi tager kontakt til dig.

Du kan kontakte følgende Borgerrådgivere: 

  • Borgerrådgiver Tanja Kallehauge Hansen på telefon 30 69 61 04
  • Borgerrådgiver Karin Lambert på telefon 30 56 77 51
  • Borgerrådgiver Nicolai Abildgaard på telefon 40 12 37 41

 
Eller send en mail til: borgerraadgiveren@favrskov.dk

__________

Borgerrådgiverens opgave er at behandle klager over kommunens sagsbehandling og medvirke til, at borgerne får en god service. 
 
Borgerrådgiveren er ansat af byrådet og er en uvildig rådgivnings- og klageinstans, som er uafhængig af kommunens administration.

Alle borgere i Favrskov Kommune kan gratis kontakte borgerrådgiveren.

Du er altid velkommen til at kontakte borgerrådgiverne per telefon, på mail eller ved personlig henvendelse. Det er dog en god ide, hvis du har mulighed for at aftale en tid for et møde, så du undgår at komme forgæves.

Læs mere:
Hvad siger databeskyttelsesreglerne?

Henvendelse til borgerrådgiver og registrering af personfølsomme oplysninger

Mere om borgerrådgiverne

  • Hvad kan jeg bruge borgerrådgiveren til?

    Du kan bruge borgerrådgiveren til at:

    • klage over kommunens sagsbehandling, personalets optræden m.v.
    • få hjælp, hvis du har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen
    • få rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage
    • få hjælp til at komme videre med en klage, hvis du har oplevet diskrimination i kommunen
    • få hjælp til at få genskabt dialogen med kommunens medarbejdere, hvis der er opstået konflikter i en sag
    • komme med forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og betjening kan forbedres

    Hvis du skal til en samtale, som du er utryg ved, kan borgerrådgiveren også hjælpe dig med at forberede dig til samtalen, deltage som din bisidder og efterfølgende hjælpe dig med at samle op på, hvad der kom ud af samtalen.

  • Hvad kan borgerrådgiveren ikke hjælpe med?

    Borgerrådgiveren kan ikke behandle klager over: 

    • det faglige indhold i kommunale afgørelser
    • de politiske beslutninger, f.eks. om serviceniveau m.m.
    • ansættelsesforhold i kommunen
    • forhold som andre klageinstanser tager sig af
    • forhold som er eller har været indbragt for domstolene eller Folketingets Ombudsmand 

    Borgerrådgiveren behandler normalt ikke klager, hvis der er gået mere end et år efter forløbet.

     

Borgerrådgiverens beretninger

Er dokumenterne ikke tilgængelige for dig, er du velkommen til at kontakte os på tilgaengelig@favrskov.dk. Så præsenterer vi dokumenterne for dig på anden vis inden for 48 timer.

Publikationer

Kontakt

Mød borgerrådgiverne mandag, tirsdag og torsdag på Skovvej 20 i Hinnerup. Ring gerne og aftal en tid - så undgår du at gå forgæves: 89 64 61 19.

 

Borgerrådgiver Tanja Kallehauge Hansen, 30 69 61 04

Borgerrådgiver Karin Lambert,
30 56 77 51

Borgerrådgiver Nicolai Abildgaard,
40 12 37 41

 

Eller send en mail til: borgerraadgiveren@favrskov.dk 

Senest opdateret

28.06.2020
tjoh