Sikker kommunikation med kommunen
Favrskov Kommune følger datatilsynets retningslinjer for sikker kommunikation med borgere
Digital post til borgere
For at sikre borgernes informationer sender Favrskov Kommune post til din digitale postkasse, som du åbner med dit NemID. ”Brevene” i den digitale postkasse er krypteret og dermed den sikreste måde at sende oplysninger frem og tilbage. Er du fritaget fra digital post sender vi et brev med posten.
Digital post fra borgere
Du kan også skrive til Favrskov kommune fra digital post. Du kan vælge mellem flere forskellige kontaktpunkter for at hjælpe dit brev hurtigere på vej. Uanset hvilket kontaktpunkt du vælger sørger vi for at brevet når frem til rette modtager.
Sikker post
Som borger kan du også skrive post til os, som er signeret og krypteret med OCES-certifikat.
Læs mere om OCES-certifikat på digitaliseringsstyrelsens hjemmeside
For at sende sikre mails fra dit eget mail-program, skal du først installere et certifikat.
Følg vejledningen fra Nets her for at kunne sende sikre mails.
Når certifikatet er installeret korrekt, kan du sende sikre mails til sikkerpost@favrskov.dk.
Vær opmærksom på at det ikke er teknisk muligt at sende er svar tilbage samme vej. Hvis din henvendelse kræver et svar, sender vi det til din digitale postkasse.
Telefon
Du er også trygt kontakte os på telefon.
Almindelig e-mail er ikke sikker. Det er således på eget ansvar, hvis du sender os følsomme oplysninger i en almindelig e-mail. Sender du os alligevel e-mail, vil vi naturligvis fortsat behandle din henvendelse.
Digital post til virksomheder
For at sikre følsomme informationer bruger Favrskov Kommune også digital post til virksomheder
Læs mere om digital post på virk.dk
Digital post fra virksomheder
Som virksomhed kan du også skrive til Favrskov Kommune fra virk.dk. Du kan vælge mellem flere forskellige kontaktpunkter for at hjælpe dit brev hurtigere på vej. Uanset hvilket kontaktpunkt du vælger, sørger vi for, at brevet når frem til rette modtager.