Underretning
Har du mistanke om, at et barn ikke trives? Er du bekymret for et barn og dets familie? Send en underretning til os, så barnet eller den unge kan få hjælp
Er du bekymret for et barn eller en ung i Favrskov Kommune, skal du underrette os. Din underretning kan være med til at sikre, at barnet og familien får tilbudt hjælp. Du skal sende din underretning via et af de to links her på siden. Du kan vælge at gøre det som fagperson eller som privat person, og du kan vælge at være anonym.
Når du sender en underretning, skal du gerne være så konkret som muligt: Hvad har du set og hørt, som gør, at du bliver bekymret?
Du skal være opmærksom på, at hvis du oplyser dit navn, adresse, mailadresse eller lignende i din underretning, vil denne oplysning kunne blive tilgængelig for sagens parter. Sagens parter er typisk barnets forældre og den unge over 12 år.
Fagperson: Send en underretning
Benyt selvbetjeningsløsningen her, hvis du arbejder med børn eller unge i hverdagen eller fritiden og ikke er ansat i Favrskov Kommune.
Er du fagperson ansat i Favrskov Kommune, skal du bruge underretningsblanketten, du finder på intranettet.
Privatperson: Send en underretning
Er du bekymret for et barn eller en ung, kan du sende en underretning her.
Sådan behandler vi din underretning
Når vi modtager din underretning, kontakter vi barnets eller den unges forældre.
Måske tilbyder vi familien råd og vejledning og afslutter sagen derefter. Andre gange må vi undersøge barnets eller den unges forhold nærmere. Det kan enten være via en afdækning eller en børnefaglig undersøgelse efter Barnets lov.
Som underretter vil du kun meget sjældent blive involveret i det videre forløb. Du kan heller ikke få oplyst, hvilke initiativer der sættes i gang i forhold til barnet, den unge eller familien.
Når du afslutter selvbetjeningsforløbet, får du kvittering for, at vi har modtaget dine oplysninger. Der er mulighed for at gemme en kopi af denne ved at trykke på ”Åbn kvittering”. Du får ikke yderligere kvittering for, at vi har modtaget din underretning.
Som underretter vil du kun meget sjældent blive involveret i det videre forløb. Du kan heller ikke kræve at få oplyst, hvilke initiativer der sættes i gang i forhold til barnet eller familien.
Du er ikke part i sagen, men vil modtage en kvittering for underretningen inden for seks arbejdsdage.
Kontakt
Modtagelsen
Tlf. 89 64 34 27
Alle hverdage kl. 9 - 10
Send sikker post via Digital Post til Børn og Familie via linket her
Akutte tilfælde (inden for kontortid)
Bestil et opkald fra en vagt-medarbejder via linket her
Akutte tilfælde aften, nat, weekend
Kontakt Østjyllands Politi og spørg efter Aarhus Kommunes Børn- og ungevagt
tlf. 87 31 14 48 eller 114
Børne- og familiechef
Se kontaktoplysninger på direktør og chefer i Børn og Kultur