Digital Post
Som borger i Danmark modtager du din post fra offentlige myndigheder digitalt. Både postkassen og beskederne hedder Digital Post og sikrer en sikker digital kommunikation mellem dig og myndighederne. Sikkerheden er vigtig, fordi der ofte udveksles personfølsomme oplysninger.
Se en film, der forklarer, hvad Digital Post er
Nyt system til Digital Post 21. marts 2022
Den tidligere løsning til Digital Post blevet udskiftet med en ny den 21. marts 2022. Overgangen til den nye løsning for Digital Post fra offentlige myndigheder er sket automatisk for alle borgere den 21. marts 2022.
Tjek din post på borger.dk - eller andre steder
Du kan nu læse din Digital Post fra offentlige myndigheder flere steder. Du kan vælge at bruge de platforme, som udelukkende indeholder post fra det offentlige. Det er borger.dk og den nye app Digital Post.
Eller du kan bruge de platforme, som både kan vise dig post fra offentlige myndigheder og fra de virksomheder, som benytter platformen. Det er e-Boks og mit.dk.
Alle platforme giver dig fuld adgang til din post fra offentlige myndigheder. Du vælger naturligvis selv, hvilke platforme du vil bruge til din Digital Post.
Opdatér din e-boks app
Har du tidligere modtaget post fra det offentlige i din e-boks app, og kan du ikke længere se post fra det offentlige, kan det skyldes to ting:
- Du skal opdatere E-boks app'en på din telefon
- Du skal aktivt have tilvalgt post fra det offentlige i din e-boks - læs mere om dette på e-boks.dk her
Bliv klog på Digital Post
På borger.dk kan du læse meget mere Digital Post gælder for
Kontakt
Ring til supporten for Digital Post
Telefon: 33 98 00 33
Telefontid
Mandag-fredag kl. 08:00-20:00
Weekend og helligdage kl. 10:00-16:00
Skriv til supporten
Skriv til os, hvis du har brug for hjælp til:
- Digital Post på borger.dk
- Digital Post-appen
- eller har generelle spørgsmål om Digital Post.