Leder af Kvalitet og Uddannelse
Her kan du læse job- og personprofilen til stillingen som leder af Kvalitet og Uddannelse på ældreområdet i Favrskov Kommune.
Læs også "Når du søger job - generelt om Favrskov Kommune" her
Social og Sundhed
Social og Sundhed er en forvaltning, som udover ældreområdet består af socialområdet og sundhedsområdet samt et tværgående sekretariat med hver deres chef.
På tværs af driftsområderne har vi et vedholdende fokus på at udvikle og udnytte de faglige synergier. Social og Sundheds vision ”Sammen om et sundt og værdigt liv” . Visionen er ved at blive udfoldet i de enkelte områder. Udover at give sammenhæng på tværs skal vi sammen sikre, at visionen giver et fælles fundament og pejlemærker for det fremadrettede arbejde i Social og Sundhed.
Social og Sundhed beskæftiger ca. 1.600 medarbejdere, fordelt på ca. 1.190 årsværk.
Nedenfor vises organisationsdiagram for Social og Sundhed:
Ældreområdet
Ældreområdet i Favrskov Kommune er organiseret som vist i nedenstående diagram:
Kvalitet og Uddannelse
Kvalitet og Uddannelse er placeret med reference til ældrechefen og består af kvalitet- og udvikling samt uddannelsesområdet. Der er pt. ansat 11 medarbejdere og tilknyttet ca. 100 elever.
Overordnede opgaver
Kvalitet og Uddannelse har den centrale rolle i at koordinere og skabe synergi på kvalitets- og uddannelsesområdet. Det omhandler en række nationale og kommunale opgaver på forbedrings- og patientsikkerhedsområdet samt koordinering af alle elever indenfor ældre- samt socialområdet. Der er fokus på læring, patientsikkerhed og løbende forbedringer til fordel for både borgere og kolleger. Vi arbejder blandt andet med hygiejne, skriftlige vejledninger, forebyggelse af magtanvendelse, utilsigtede hændelser, forberedelse og opfølgning på interne og eksterne tilsyn og klagesager. På uddannelsesområdet gør vi eleverne kompetente og klar til at blive vores nye kolleger.
Der arbejdes bredt med kvalitets- udviklings- og uddannelsesopgaver inden for ældreområdet. I Favrskov vil vi udvikle os, så det bliver tydeligt for alle, at vi udvikler sammen med borgerne og deres pårørende. For at gøre vores arbejde konkret har vi skabt vores vision ”Sammen om et sundt og værdigt liv”.
Omdrejningspunktet er, at alt det, vi arbejder med, skal skabe merværdi for borgerne. Vi har brug for din hjælp til at finde vejene, så de strategiske målsætninger for Kvalitet og Uddannelse omsættes.
Du skal bidrage til at videreudvikle et kvalitets- og uddannelsesområde, der understøtter en sikker og lærende organisation præget af høj kvalitet, så vi bliver robuste til at varetage de stigende krav i forhold til opgaveløsning i det nære sundhedsvæsen. Derfor har Kvalitet og Uddannelse også ansvaret for at implementere en organisatorisk forbedringskultur, hvor du og medarbejderne lykkes med at få de mange dygtige medarbejdere med særlige nøglefunktioner i spil til at løfte kvaliteten i praksis.
Dit virke er i tæt samarbejde med områdelederne og lederne af plejecentrene, hjemmeplejen og myndighed. Lejlighedsvis ligeledes med andre afdelinger i kommunen samt eksterne partnere. Vi tilbyder et spændende og alsidigt arbejde i et ledelsesfælleskab, hvor vi løbende hjælper, udfordrer og sparrer med hinanden.
Det er en stor fordel, at du har kendskab til uddannelsesområdet og erhvervslovgivningen, så du indenfor rammerne kan udfordre og tænke nye strategiske veje for området. En god økonomisk forståelse med anvendelse af puljer, tilskud og støttemuligheder er et afgørende element i at sætte og sikre retningen i samarbejdet med synergi mellem eleverne, uddannelsesinstitutionerne og praktikstederne.
Retningen for arbejdet er lagt i service- og sundhedslovgivningen samt i Favrskov Kommunes kvalitetsstandarder og værdighedspolitik, men vejene skal du være med til at finde, så de strategiske målsætninger for området omsættes.
7. Personprofil
7.1 Uddannelse og erfaring
Vi forventer, at du kan dokumentere flest mulige af følgende kvalifikationer:
- Du har en relevant uddannelse, fx sundhedsfaglig, som du måske har suppleret med en master eller kandidat
- Du har ledererfaring, gerne suppleret med formel lederuddannelse
- Du har erfaring med drift, udvikling og implementering af kvalitet
- Du har erfaring med projektledelse og evt. porteføljestyring
- Du har visioner om at udvikle kvalitetsarbejdet i Favrskov Kommune til nye højder
- Du har kendskab til erhvervsuddannelserne
- Du bliver motiveret af at udvikle sammen med ledere og medarbejdere
- Du er optaget af evidens, nye tiltag og tendenser inden for området
- Du sikrer, at arbejdet med gode kvalitetsstandarder bliver naturligt, fordi det skaber effekt og værdi hos borgerne
- Du bliver motiveret af at levere kvalitet i ydelserne til borgerne indenfor de givne rammer.
Personlige kompetencer
Vi forventer, at:
- Du har relationelle kompetencer og kan skabe følgeskab
- Du er visionær og udviklingsorienteret med mod til at gå nye veje
- Du er løsningsfokuseret fremfor problemfokuseret. Tænker ud af boksen og er medskaber af kreative processer ude i driften
- Du ser dine medarbejdere og støtter dem, når de har brug for det
- Du er ikke bange for at håndtere konflikter konstruktivt, når de opstår
- Du er struktureret, kan bevare overblikket, se nuancerne, holde fokus på kerneopgaven og prioritere, selvom hverdagens drift byder på udfordringer
- Du er dialogorienteret og anerkendende i dit samarbejde med chef, ledere og medarbejdere, borgere og pårørende
- Du kan kommunikere vigtigheden af kvalitetsarbejdet, uanset om det er i driften, på ledermøder, workshops eller på temadage på tværs i organisationen, og når du mødes med eksterne samarbejdspartnere
- Du er optaget af at samarbejde på tværs.
Yderligere oplysninger
Dit primære arbejdssted vil være Hinneruplund i Hinnerup, men du må påregne skiftende arbejdssteder samt kørsel mellem vores matrikler, hvorfor kørekort er en forudsætning.
Stillingen er omfattet af løn- og ansættelsesforhold i henhold til forhåndsaftaler indgået med de faglige organisationer.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet, eller har spørgsmål til job- og personprofilen, er du velkommen til at sende en SMS til ældrechef Jeanette Rokbøl 29 61 74 53, så ringer hun dig op. Du er også velkommen til at sende en mail til hende på [email protected]
Alle henvendelser behandles fortroligt.
Ansættelsesproces
Ansættelsesudvalget består af:
- Ældrechef Jeanette Rokbøl
- En områdeleder
- To decentrale ledere
- To medarbejderrepræsentanter
Desuden deltager intern rekrutteringskonsulent Rebecca Abl Jørgensen ved samtalerne og testtilbagemeldingen.
15. januar udvælger ansættelsesudvalget kandidater til 1. samtale. Indkaldelse sker telefonisk og på mail samme dag.
1. samtale afholdes 17. januar 2025. Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal gennemføre en personlighedstest mellem 1. og 2. samtale. Der er testtilbagemelding 21. januar, og 2. samtale foregår 22. januar 2025.
Forventet tiltrædelse: 1. marts 2025.