Leder til Hjælpemiddelservice
Se generel introduktion til Favrskov Kommune i "Når du søger job: Om Favrskov Kommune generelt"
Social og Sundhed
Social og Sundhed er en forvaltning, som udover ældreområdet består af socialområdet, sundhedsområdet samt et tværgående sekretariat med hver deres chef.
På tværs af driftsområderne har vi et vedholdende fokus på at udvikle og udnytte de faglige synergier. Den samlede ledergruppe har udarbejdet den fælles vision: Sammen om et sundt og værdigt liv. Visionen er udfoldet i de enkelte områder. Udover at give sammenhæng på tværs skal vi sammen sikre, at visionen giver et fælles fundament og pejlemærker for det fremadrettede arbejde i Social og Sundhed.
Social og Sundhed beskæftiger ca. 1.600 medarbejdere, fordelt på ca. 1.190 årsværk.
Neden for vises organisationsdiagram for Social og Sundhed:
Ældreområdet
Ældreområdet i Favrskov Kommune er organiseret som vist i nedenstående diagram:
Områdets fem områdeledere og ældrechefen indgår i områdeledergruppen, som mødes hver uge og holder 3-4 udviklingsdage om året. Samarbejdet på tværs af ledernes områder praktiseres dagligt for at skabe den bedst mulige kvalitet og sammenhæng for de borgere, vi servicerer på ældreområdet.
I områdeledergruppen - og i organisationen i det hele taget - værdsættes forskellighed og kreativitet. Der er ”højt til loftet” og samarbejdet er baseret på tillid og pligten til at udfordre hinanden positivt. Det er en forudsætning, at du er indstillet på aktivt at bidrage til områdeledergruppens arbejde med dit engagement og således både at kunne lede nedad, opad og til siden. Ligeledes er det en forudsætning loyalt og aktivt at implementere fælles beslutninger.
Der er et tæt samarbejde med de øvrige områdeledere, som er baseret på sparring og koordinering, så kvaliteten og udviklingen på ældreområdet sker i samme retning - med respekt for lokale forskelle og hensyn. Der er særligt fokus på kvalitetssikring og områdets udviklingsplan.
Visitation, Hjælpemidler og Demens
I ledergruppen for området - og i organisationen i det hele taget - værdsættes forskellighed og kreativitet. Der er ”højt til loftet”, og samarbejdet er baseret på tillid og pligten til at udfordre hinanden positivt. Det er en forudsætning, at du er indstillet på aktivt at bidrage til ledergruppens arbejde med dit engagement og således både at kunne lede nedad, opad og til siden. Ligeledes er det en forudsætning loyalt og aktivt at implementere fælles beslutninger.
Hjælpemiddelservice
Hjælpemiddelservice hjælper borgere, som er bevilget støtte til hjælpemidler fx badebænk, stok, rollator, kørestol og digitale hjælpemidler. Det omhandler også registrering, kørsel, vask og reparation af hjælpemidler og arbejdsredskaber. Området løser mindre håndværksmæssige opgaver.
I hjælpemiddelservice findes et selvbetjeningsrum, hvor borgerne kan aflevere og hente de hjælpemidler, de er visiteret til. Der er døgnåbent i selvbetjeningsrummet.
Kvik-service er oprettet for hurtig sagsbehandling af mindre hjælpemidler, vejledning i brug af hjælpemidler og mindre reparationer. Det er et åbent tilbud torsdage mellem kl. 13 og 15.
Der er 10 ansatte i Hjælpemiddelservice. Lederen har det direkte personaleansvar for de 10 medarbejdere.
Overordnede opgaver
Som leder af Hjælpemiddelservice har du det overordnede ansvar for:
- Ledelse og udvikling af hjælpemiddelservice
- Sikre høj kvalitet og effektivitet i leveringen af hjælpemidler
- Budgetansvar og økonomistyring
- Rekruttering, oplæring og udvikling af medarbejdere
- Samarbejde med andre afdelinger og eksterne partnere
- Implementering af nye initiativer og projekter, som du er med til at iværksætte
Personprofil
Uddannelse og erfaring
Udover at have erfaring fra hjælpemiddelområdet forventer vi, at du kan dokumentere flest mulige af følgende kvalifikationer:
- Lederuddannelse og ledelseserfaring
- Solid erfaring og indgående kendskab til hjælpemiddelområdet samt et stærkt borger- og pårørendeperspektiv
- Gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt
- Erfaring med mål- og værdiarbejde
- Vant til økonomistyring og indsigt i budgetter
- Evne til at inspirere og motivere på alle samarbejdsniveauer
- Evner at arbejde struktureret og målrettet og ser muligheder frem for begrænsninger
- Evner at bevare overblikket i komplekse situationer
- Viden om it som redskab for rationelle og faglige løsninger i hverdagen.
Personlige kompetencer
Vi forventer, at du:
- Er forandringsparat, nytænkende, visionær og kan sætte retning for dit område
- Kan agere i en omskiftelig hverdag
- Har og skaber overblik samtidig med, at du har sans for detaljerne
- Er handlekraftig og kan træffe beslutninger, når det er nødvendigt
- Lytter og har nemt ved at forstå og sætte dig ind i andre menneskers følelser og adfærd
- Er inddragende og inviterer til dialog og samarbejde
- Er åben, imødekommende og tillidsfuld
- Skaber retning og tager lederskab for forandringsprocesser
- Tager initiativ og bidrager med dine ideer og synspunkter
- Er synlig, tydelig og søger indflydelse.
Yderligere oplysninger
Dit primære arbejdssted vil være Hjælpemiddelservice i Hadsten.
Stillingen er omfattet af løn- og ansættelsesforhold i henhold til forhåndsaftaler indgået med de faglige organisationer.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet, eller har spørgsmål til job- og personprofilen, er du meget velkommen til at kontakte områdeleder Signe Johannesen på tlf. 21 52 73 68 eller [email protected]
Alle henvendelser behandles fortroligt.
Ansættelsesproces
Ansættelsesudvalget består af:
- Områdeleder Signe Johannesen
- Afdelingsleder Malene Bedsted Kvistgaard
- AMR Mette Mikkelsen
- Medarbejderrepræsentant fra Hjælpemiddelservice
Desuden deltager rekrutteringskonsulent Rebecca Abl Jørgensen ved samtalerne og testtilbagemeldingen. Ældrechef Jeanette Rokbøl deltager ved 2. samtale.
17. februar udvælger ansættelsesudvalget kandidater til 1. samtale. Indkaldelse sker telefonisk og på mail samme dag.
1. samtale afholdes 19. februar 2025. Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal gennemføre en personlighedstest mellem 1. og 2. samtale. Der er testtilbagemelding med fremmøde 25. februar 2025, og 2. samtale foregår 27. februar 2025.
Forventet tiltrædelse: 1. april 2025.