Områdeleder til Hjemme- og sygeplejen Favrskov Vest

Se generel introduktion til Favrskov Kommune i "Når du søger job: Om Favrskov Kommune generelt"

Social og Sundhed

Social og Sundhed er en forvaltning, som udover ældreområdet består af socialområdet, sundhedsområdet samt et tværgående sekretariat med hver deres chef.

På tværs af driftsområderne har vi et vedholdende fokus på at udvikle og udnytte de faglige synergier. Den samlede ledergruppe har udarbejdet den fælles vision: ”Sammen om et sundt og værdigt liv”. Visionen er udfoldet i de enkelte områder. Udover at give sammenhæng på tværs, skal vi sammen sikre, at visionen giver et fælles fundament og pejlemærker for det fremadrettede arbejde i Social og Sundhed.

Social og Sundhed beskæftiger ca. 1.600 medarbejdere, fordelt på ca. 1.190 årsværk.

Neden for vises organisationsdiagram for Social og Sundhed:

Organisationsdiagram viser Social og Sundhed i Favrskov Kommune

Ældreområdet

Ældreområdet i Favrskov Kommune er organiseret som vist i nedenstående diagram:
 

Ældreområdet

Hjemme- og sygeplejen Vest samt akutteamet

Hjemmeplejen og sygeplejen i den vestlige del af kommunen er opdelt i to områder. Hjemme- og sygeplejen i Hammel har adresse på det tidligere plejecenter Skaghøj. Hjemme- og sygeplejen i Ulstrup har adresse på det nuværende Plejecenter Anlægget i Ulstrup. Hjemme- og sygeplejen kører ud til borgere, der har brug for hjælp i hverdagen til personlig pleje, sygepleje og praktisk hjælp.

Hjemmeplejen hjælper borgere visiteret til personlig pleje og praktisk hjælp. Enhver borger i Favrskov Kommune skal have tillid til, at hjælpen er der, når der bliver brug for den. Alle borgere skal opleve samme høje serviceniveau i mødet med fagpersonalet. Medarbejderne er organiseret i faste teams.

Sygeplejen yder hjælp til lægeordineret behandling, omsorg og almen sundhedsvejledning. Hjælpen modtager borgerne som skærmbesøg eller i kommunens fem sundhedsklinikker beliggende i Hadsten, Hammel, Hinnerup, Thorsø og Ulstrup. Hvis borgeren ikke er i stand til at benytte disse tilbud, kan hjælpen ydes i borgerens hjem.

Akutteamet består af specialuddannede sygeplejersker med kompetencer inden for akutsygepleje. Teamet forebygger uhensigtsmæssige indlæggelser og genindlæggelser, medvirker til at styrke den forebyggende indsats hos borgere med kroniske sygdomme samt koordinerer samarbejdet med eksterne og interne samarbejdspartnere, så borgeren oplever kvalitet og sammenhæng i plejen og behandlingen.

Overordnede opgaver

Som områdeleder har du det overordnede ansvar for at understøtte lederne på dit område i:

  • Personaleledelse 
  • Den daglige planlægning 
  • Økonomi- og ressourcestyring 
  • Planlægningen af indsatsen for beboerne 
  • Sikre og udvikle den sundheds- og plejefaglige kvalitet samt medvirke til høj kvalitetssikring 
  • Det faglige niveau i opgaveløsningen 
  • Kontinuerlig kompetenceudvikling for personalet
  • At være ”primus motor” for de forskellige projekter, der iværksættes lokalt og på tværs af kommunen
  • At hjemme- og sygeplejen er et attraktivt og veldrevet område for beboere og personale i tæt samarbejde med den øvrige ledelse
  • Formand for LMU hjemme- og sygeplejen Favrskov Vest.

Nøgleopgaver for områdelederen:

  • Deltage i og bidrage aktivt til udviklingen af den faglige kvalitet
  • Udøve god ledelse af ledere, hvor du skaber medindflydelse og er tillidsfuld
  • Være tilgængelig for dine ledere, når tingene bliver svære
  • Sikre et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø
  • Økonomisk ansvarlig for eget aftaleområde
  • Medvirke til at skabe konstruktive snitflader til de øvrige områder/forvaltninger
  • Understøtte og udvikle det gode samarbejde med pårørende og andre interessenter.

Personprofil

Uddannelse og erfaring

Udover at have erfaring fra ældreområdet, forventer vi, at du kan dokumentere flest mulige af følgende kvalifikationer:

  • Meget gerne en sundhedsfaglig baggrund
  • Lederuddannelse og ledelseserfaring - meget gerne erfaring med ledelse af ledere
  • Gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt
  • Erfaring med mål- og værdiarbejde 
  • Vant til økonomistyring og indsigt i budgetter
  • Evne til at inspirere og motivere på alle samarbejdsniveauer
  • Viden om it som redskab for rationelle og faglige løsninger i hverdagen

7.2 Personlige kompetencer 

Vi forventer, at du:

  • er forandringsparat, nytænkende og kan sætte retning for dit område
  • er inddragende og inviterer til dialog og samarbejde
  • kan agere i en omskiftelig hverdag 
  • har og skaber overblik samtidig med, at du har sans for detaljerne
  • er handlekraftig og kan træffe beslutninger, når det er nødvendigt
  • lytter og har nemt ved at forstå og sætte dig ind i andre menneskers følelser og adfærd
  • er åben, imødekommende og tillidsfuld
  • skaber retning og tager lederskab for forandringsprocesser    
  • tager initiativ og bidrager med dine ideer og synspunkter
  • er synlig og søger indflydelse

Yderligere oplysninger

Dit primære arbejdssted vil være hjemme- og sygeplejen i Hammel, men det forventes, at du også løbende kommer i hjemme- og sygeplejen i Ulstrup. Derudover vil du skulle deltage i møder på forskellige lokationer i kommunen.

Stillingen er omfattet af løn- og ansættelsesforhold i henhold til forhåndsaftaler indgået med de faglige organisationer.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet, eller har spørgsmål til job- og personprofilen, er du meget velkommen til at sende en SMS til ældrechef Jeanette Rokbøl 29 61 74 53, så ringer hun dig op. Du er også velkommen til at sende en mail til hende på [email protected] 

Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ansættelsesproces

Ansættelsesudvalget består af:

  • Jeanette Rokbøl, ældrechef
  • Mette Fogh Petersen, områdeleder
  • Signe Kähler, afdelingsleder 
  • Michael Ebeling, afdelingsleder
  • Connie Ekelund, medarbejderrepræsentant
  • Rikke Folsø, medarbejderrepræsentant

Desuden deltager rekrutteringskonsulent Rebecca Abl Jørgensen ved samtalerne og testtilbagemeldingen. Ulrik Johansen, direktør for Social og Sundhed, deltager ved 2. samtale.

Ansøgningsfristen er 24. marts 2025, og vi beder dig om at sende din ansøgning vedlagt CV, dokumentation for uddannelse og øvrige relevante bilag via www.favrskov.dk/job

27. marts udvælger ansættelsesudvalget kandidater til 1. samtale. Indkaldelse sker telefonisk og på mail samme dag.

1. samtale afholdes 31. marts (fra kl. 12.30). Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal gennemføre en personlighedstest mellem 1. og 2. samtale. Der er testtilbagemelding 7. april, og 2. samtale foregår 10. april.

Forventet tiltrædelse: 1. juni 2025.